Senran Kagura Reflexions

Senran Kagura Reflexions is een sidestory die lijkt plaats te vinden in een alternatieve dimensie. Askua wordt geïntroduceerd als een normale middelbare schoolmeisje die een jongen heeft uitgenodigd om haar na een uur in een klaslokaal te ontmoeten. De speler bestuurt die jongen, en zijn handen terwijl hij probeert haar te maseren en haar ware gevoelens naar voren te krijgen.

Hoe kan hij haar daarmee helpen? Met de kunst van reflexologie, waarbij druk wordt uitgeoefend op bepaalde delen van de hand om verschillende lichamelijke kwalen te behandelen. Hier werkt het echter meer als een psychologische trigger, waarbij Asuka’s vingers elk een ander aspect van haar persoonlijkheid vertegenwoordigen. Door ze te masseren kan ze afdrijven in een fantasiewereld waar een intensere massage kan plaatsvinden.

Het grootste deel van het spel speelt zich af in de verbeelding van Asuka en is gestructureerd als een uitgebreide versie van een minigame die in veel van de andere Senran Kagura spellen opduikt. Het is hier aanzienlijk meer uitgewerkt. In plaats van het aanbieden van een opvallende aankleedpop, heeft elk van Asuka’s fantasieën een eigen achtergrondverhaal en een breed scala aan romantische instellingen. De zeven verschillende personages gaan van verlegen student tot sexy leraar.

Zodra een fantasie is geïntroduceerd, kan de speler Asuka zo ongeveer overal aanraken met behulp van de controllers van de switch, met behulp van de sticks, triggers of zelfs gebaren om te knijpen, prikken of te aaien terwijl ze kronkelt of giechelt als reactie . Er is een strategie die ten grondslag ligt aan al het fysieke contact bij de  verschillende delen van Asuka’s lichaam en verschillende aanrakingstypen zijn verbonden met verschillende emoties, elk gecodeerd met een kleur zodat ze gemakkelijk te begrijpen zijn.

Nadat de speler een emotie maximaal heeft gemaakt, zijn ze vrij om de scène te beëindigen en te zien hoe die emotie binnen Asuka’s fantasie speelt. In de loop van een enkele playthrough moet de speler vijf fantasieën triggeren, en de gecombineerde emotionele triggers worden uiteindelijk op één kleur afgestemd.

Voor een game die schijnbaar uitsluitend rond tastend is gebouwd, is Reflexions verrassend ingetogen en dat komt grotendeels door de manier waarop de ontmoetingen worden ingekaderd. Hoewel de speler letterlijk de hele game doorbrengt, ofwel naar Asuka kijkt of haar met een paar zwevende handen inschakelt, wordt het verhaal vanuit haar gezichtspunt verteld en in elke situatie is zij de drijvende kracht achter hun interacties. Er is ook een enorme variatie in de krachtdynamiek in de verschillende fantasieën.

Senran Kagura Reflexions is een klein project. Het hele spel is in een half uur uit te spelen. Wil je alle eindes zien, dan doe je dat in ongeveer drie uurtjes. Hoe behoedzaam ook, Reflexions verliest nooit de zoetheid in de kern van het spel uit het oog. Fundamenteel is dit een spel over een meisje dat haar verlegenheid probeert te overwinnen en een jongen vertelt hoe zij over hem denkt.