Review: One Finger Death Punch 2
One Finger Death Punch 2 is een beat ‘em up video game ontwikkeld en geproduceerd door Canadese indie studio Silver Dollar Games. Het spel heeft twee belangrijke modi; een campagne en survival mode. In de campagne moet de speler een kaart navigeren en alle levels verslaan, terwijl de overlevingsmodus de speler zo lang mogelijk laat vechten voordat hij sterft.
Voor de belangrijkste concepten en spelmechanismen in One Finger Death Punch 2 moet je twee keer op een knop drukken om het spel te spelen. Klinkt makkelijk, toch? Maar ritme en precies typen zijn hier vereist: geen toetsaanslagen! Je hoofd personage stickman staat in het midden van het scherm, en onder hem is een balk met het blauwe deel van de balk aan de linkerkant en het rode deel aan de rechterkant. Wanneer een vijand je nadert en in één van deze balken komt, moet je op één van de corresponderende toetsen drukken om aan te vallen. De gekleurde balkjes staan voor je toetsen (PC variant), dus blauw = linker pijltjes toets en rood = rechter pijltjes toets. Elke vijand heeft zijn eigen gezondheidspool. Bijvoorbeeld, als een vijand een blauw vierkantje onder zich heeft, betekent dit dat hij gedood kan worden met een enkele druk op de linker pijl-toets. Omgekeerd, als een vijand met 3 rode vierkantjes eronder van rechts komt aanrennen, betekent dit dat hem 3 keer raken met de rechter pijl-toets hem zal doden.
Het klinkt moeilijker dan het in werkelijkheid is, maar elke nieuwe tegenstander wordt geïntroduceerd in de trainingsmodus. Dus je weet wat je kunt verwachten. Er zullen nieuwe gekleurde dozen en vijanden verschijnen, maar je krijgt altijd een kleine tutorial over hoe je ze moet doden voordat je in de strijd wordt gegooid. De tutorial/trainingsmodus is erg nuttig en leerzaam. De complexiteit van de spelmechanica maakte het moeilijk, door verschillende soorten input met twee toetsen toe te voegen met verschillende snelheden om te slagen. Dit is geen druk op de knop; het vereist snelle reflexen, een scherp oog en regelrechte ninjavaardigheden om te slagen!
Weg van de Ninja
De hoofdmodus van One Finger Death Punch 2 bevat levels waarin je de kaart kunt verplaatsen en een verscheidenheid aan verschillende matches kunt voltooien. Elk level heeft een unieke twist, of het nu een gevecht is dat alleen gericht is op vuurgevechten of gevechten met maffia’s, rondes die geleidelijk in moeilijkheidsgraad toenemen met toenemende moeilijkheidsgraad en snelheid. Je speelt Ethereum-munten vrij, waarmee je het opnieuw kunt proberen met een afnemende gezondheidsbalk en een grotere aanvalscirkel. Je kunt ook trofeeën en vaardigheidspunten vinden die je tijdens het spel hebt verdiend.
Het spel wordt moeilijker naarmate de snelheid toeneemt, en nieuwe mechanieken zoals ontmoetingen met eindbazen en aartsvijanden, paardengevechten, wapenduels en gevechten met bendes leiden allemaal tot een uitzinnig, chaotisch vechtsport-extravaganza hier in de palm van je hand.
Skills en upgrades
Er is ook een vaardigheidsmenu waarmee je roze gems in 26 verschillende vaardigheden kunt stoppen, die elk 3 gems kunnen bevatten. Elke vaardigheid is passief en wordt automatisch geactiveerd tijdens het gevecht. Sommige geven je speciale moves, extra munitie, helende vaardigheden, en zelfs de mogelijkheid om aanvallen in slow motion te ontwijken. Je kunt gems op elk moment verwijderen en de reset-knop gebruiken om ze te vervangen in andere slots om je vaardigheden te veranderen.
Deze extra vaardigheden geven je personage meer flexibiliteit in de gevechten.
Graphics en geluid
De graphics in One Finger Death Punch 2 zijn helemaal over de top! Het menu is geïnspireerd op Chinese draken versierd met gouden randen, en er zijn tal van martial arts verwijzingen naar top-notch voice-overs. Alles is over de top en opdringerig… maar het werkt feilloos en voegt toe aan het chaotische karakter van deze titel. Match is een kleurrijke martial arts-zet, maar ook een feest van special effects dat je versteld zal doen staan. Het is eenvoudig maar visueel aantrekkelijk en je weet wanneer het druk wordt! Het ene moment kan de muziek kalmerend en ontspannend zijn met de geluiden van je omgeving, het volgende moment word je in een club-achtige beat gegooid, en kom je in een zen-achtig gevoel terecht terwijl je vijanden met precieze stoten of trappen status verslaat.
Conclusie:
Het is misschien eenvoudig en een beetje repetitief, maar na het spelen van ongeveer de helft van het spel, kan ik vertellen dat er enige nuance zit in de setting van elk level.
Er worden zoveel leuke keuzes gemaakt in het spel, maar hier van je slechts een glimp op omdat de actie zo snel kan gaan. Bekijk ook de verschillende spelstanden, het zal je uren zoet houden.
Dit spel is gemaakt voor de lol. Je kunt er in kleine porties van genieten of je er als een maniak op storten.
Comments are closed.