beyond the wire review
https://www.gamefansite.nl/wp-content/uploads/2022/09/beyond-the-wire-review-845x550.jpg

Beyond the Wire, ontwikkeld op Unreal Engine 4, is een grootschalige multiplayer first-person shooter die spelers onderdompelt in het hectische en bloedige Westelijk Front van de Grote Oorlog. In gevechten met maximaal 100 echte strijders krijgen spelers te maken met grote open kaarten en nauwe claustrofobische loopgraven. De actie in Beyond the Wire maakt gebruik van zowel aan de periode aangepaste wapens als een meer tactisch close-quarters melee gevechtssysteem en is uitgebreider dan wat dan ook in een WW1-game tot nu toe.

Beyond the Wire is een first person multiplayer shooter die filmische actie en 50 speler versus 50 speler wedstrijden in de winkel pagina. En hoewel het waar is dat het best goede productiewaarden heeft, heeft het nooit de aandacht van spelers weten te trekken. Het was echt moeilijk om een multiplayer game te reviewen en nooit in een server te spelen die bijna vol zit. Er zijn de afgelopen jaren heel wat WWI-games uitgekomen, met Beyond the Wire en Isonzo binnen een paar weken na elkaar. Hoewel beide games WWI-gevechten bevatten, heeft Beyond the Wire altijd moeite gehad om een sterke spelersbasis te behouden, zelfs tijdens de Early Access-periode.

Een van de grootste bezwaren tegen Beyond the Wire in zijn huidige staat is het gebrek aan een singleplayer-optie. Er zijn een paar “trainingslevels”, maar dat zijn niet meer dan schietbanen. Ze geven je wel een glimp van hoe het is om lid te worden van een server en een rol te kiezen, en je kunt enkele wapens in handen krijgen en ze uitproberen, maar verder is er niets instructiefs.

Beyond the Wire heeft ook goede wapens, en deze wapens voelen krachtig aan. Wapens maken ook een bevredigende klik en klap wanneer de trekker wordt ingedrukt, munitie wordt aangevuld, enz. Naast hoe wapens aanvoelen, voelen kogelinslagen echt impactvol aan: schieten op de grond schopt aarde omhoog, en het raken van een andere speler veroorzaakt een bevredigende ragdoll-achtige dood. Het is een spel dat gewoon leuk is om in rond te rennen en te schieten.
Hoewel het schieten goed voelt, heeft dit spel last van wat slordige bewegingen. Het is niet verschrikkelijk, maar het voelt alsof het klem zit tussen een meer arcade-achtige shooter en een mil-sim stijl shooter, nog steeds niet helemaal als een van beide. Ik vind het fijn dat Beyond the Wire je de kans geeft om snel in buikligging te gaan in plaats van onhandig te knielen en in buikligging te gaan.

Er is ook veel aandacht voor detail. Beyond the Wire doet geweldig werk met authenticiteit. Uniformen zien er historisch passend uit, en wapens zien er historisch accuraat uit en vuren. De levels zelf zien er ook geweldig uit. Ze zijn allemaal passend gescheurd, gevuld met loopgraven en pokdalig, precies zoals je je een slagveld uit de Eerste Wereldoorlog voorstelt.

Waardering: 2 uit 5.

Ik zou Beyond the Wire graag aanbevelen, maar met lege servers en een kleine player base is dat niet te doen. Het spel heeft een aantal geweldige dingen, maar uiteindelijk lijdt het aan de doodsteek van elk multiplayerspel: geen spelers. En zonder een singleplayer component is er echt geen reden om Beyond the Wire te spelen.