Onlangs is er een interview geweest met Matthew Tomkinson, senior game designer van  Ghost Recon Wildlands, waarin hij bevestigd dat hun third-person shooter een skill-gericht endgame zal hebben. Dit is totaal verschillend ten opzichte van The Division waarvan het endgame is gericht op spelers met de beste items.

In de video van CerealKillerz legt Tomkinson, bij ongeveer de vierde minuut, uit dat het Ghost Recon Wildlands endgame gaat over “je vaardigheden als speler.” Ondanks het feit dat er een uitrusting progressie systeem in zit, zal Ghost Recon Willdands niet over een uitrusting gericht endgame gaan zoals ze dat bij The Division deden.

“So the game is very different from The Division because The Division is more focused on the grinding,” Tomkinson told CerealKillerz. “Here it is more similar to an Assassin’s Creed game or a Far Cry game in the end.”

Spelers zullen moeten vertrouwen op hun creativiteit en vindingrijkheid tijdens de missies van het spel om deze tot een goed einde te brengen. Daarnaast vermeld Tomkinson dat de multiplayer één van de geweldige functies van het spel zal zijn.

25 verschillende spellen in één

Assassin’s Creed en Far Cry hadden meestal een free-roam en een single player adventure ervaring ineen. Spelers zouden in een grote omgeving spelen en hier met hoofd- en side quests te maken hebben om het verhaal of hun karakter progressie te kunnen voortzetten. In Ghost Recon Wildlands zullen de spelers als de Ghosts spelen. Van hun wordt verwacht het op te nemen tegen het Santa Blanca Cartel. Tomkinson gaf aan dat het spel “25 verschillende spellen in één is”, dus er zullen 25 (eind)bazen verspreid kunnen zitten in de provincies van Bolivia. Ghost Recon Wildlands kan Boss battles in de vorm van moeilijkere missies hebben die sterk van invloed zijn op de activiteiten van het Santa Blanca Cartel.

Het gehele interview is hier onder te zien: